2022/06/13 بدون نظر اخبار, تجارت ایران و هند, دسته بندی نشده

صادرات هایتک به هند

یکی از رویکردهای جدید ایران در تجارت به هند در کنار توسعه میزان صادرات محصولات حوزه نفتی و غیرنفتی، توجه ویژه به صادرات حوزه فناوری و محصولات با فناوری های پیچیده یا به اصطلاح دانش بنیان به هندوستان است.  هدف از این رویکرد، توسعه همکاری ها در بخش های فنی و صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین صادرات محصولاتی است که توسط نیروهای تجصیلکرده و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در ایران تولید شده اند و امکان رقابت در بازارهای بین المللی را دارند.

برای آشنایی با محصولات دانش بنیان این متن را مشاهده بفرمایید

محصولات دانش بنیان محصولات با فناوری بالا در حوزه های مختلف هستند که توانسته اند تاییدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دریافت نمایند.

هم اکنون ایران در بساری از زمینه های حوزه فناوری توانمندی های تولید و ارایه خدمات در بخش های فناوری را دارا می باشد. همچنین ایران در بسیاری از این حوزه ها صادرکننده و ارایه دهنده محصولات و فناوری های مرتبط می باشد. محصولات دانش بنیان در دسته بندی های مختلفی نظیر صنایع داروسازی، تجهیزات پزشکی، هوافضا، نرم افزارهای پیشرفته، مخابرات و IT، گیاهان دارویی و همچنین محصولات مبتنی بر نانوفناوری در کشور در حال فعالیت هستند. تاکنون بسیاری از شرکت های دانش بنیان ایرانی موفق به صادرات محصولات خود شده اند و یکی از بازارهای قابل عرضه محصولات با فناوری بالا کشور هند است.

هند کشوری با جمعیت ۱٫۳ میلیارد نفری و اقتصادی در حدود ۲٫۶ تریلیون دلار است.

به گزارش بانک جهانی، نرخ رشد اقتصاد هند در سال‌های آینده رو به رشد بوده و در سال ۲۰۲۲ نرخ رشد ۸٫۷ درصدی برای اقتصاد هند پیش بینی شده است.

اقتصاد رو به رشد هند باعث شده است که بسیاری از صنایع در هند برنامه های توسعه ای را اجرایی نموده و صنایع مختلف درحال نوسازی و بروزرسانی است. این بدین معنا است که علاوه بر رشد اقتصادی هند و بهبود اوضاع معیشت هندوستان در بخش های مختلف و محرومیت زدایی، رشد صنایع و خدمات در هند نیز با سرعت بالایی در حال اجرا است.

توسعه و تکمیل صنایع هم در بخش صنایع بزرگ خصوصی و دولتی و هم در بخش صنایع کوچک و متوسط هندوستان در حال اجراست. در کشور هند وزارتخانه ای با نام وزارت صنایع کوچک و متوسط با عنوان Ministry of Micro, Small & Medium Enterprises (M/o MSME) در حال فعالیت است. این بدین معناست که هند برنامه مشخص و مدونی برای توسعه بخش کوچک و متوسط درنظر گرفته و در همین راستا با هدف تقویت این بخش برنامه ها و سیاست های مدونی دارد.

پایگاه صادراتی ایران در هند با همکاری وزارتخانه صنایع کوچک هند

تجارت هوشمند هیراد دفتر هند

شرکت تجارت هوشمند هیراد بعنوان یکی از دفاتر و پایگاه های اصلی صادرات محصولات دانش بنیان در هند درحال فعالیت است. این شرکت در سال ۱۴۰۰ اقدام به راه اندازی یک دفتر و شوروم در کشور هند با همکاری وزارت صنایع کوچک و متوسط هند و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ایران نموده است. در این فضا علاوه بر بخش های شوروم و نمایشگاهی، نیروهای بازرگانی و بازاریابی نیز در نظر گرفته شده اند تا این افراد بتوانند نسبت به معرفی و بازاریابی محصولات ایرانی گام بردارند.

همچنین در خردادماه گذشته هیاتی متشکل از حدود ۲۰ شرکت هندی با همکاری اتاق بازرگانی و صندوق نوآوری  وشکوفایی جهت بازدید از محصولات ایرانی و ارتباط با شرکت های دانش بنیان ایرانی در تهران حضور یافتند که این دیدار نیز منجر به معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی برای تجار و شرکت های هندی شد.

در این رویداد نیز که با حضور نمایندگان شرکت های هندی برگزار گرددی، مرضیه شاوردی، مدیر دفتر توانمندسازی صندوق نوآوری ضمن اشاره به توانمندی های ایرانی از شرکت های هندی جهت توسعه ارتباطات و تبادلات با شرکت های دانش بنیان ایرانی دعوت به عمل آورد.

علاقه مندی شرکت های هندی به همکاری با شرکت های دانش بنیان ایرانی

برای مطالعه متن خبری کامل در خصوص حضور هیات هندی در صندوق نوآوری ،کلیک کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *