2022/06/13 ۷ نظرات اخبار, اخبار رویدادها

اقلام صادراتی ایران به هند چه محصولاتی هستند؟

گزارشات تجاری و آمار و اطلاعات منتشر شده در گمرکات کشور نشان میدهد که در ۹‌ماهه نخست سال۱۴۰۰، ارزش تجارت ایران با هند حدود ۴/ ۲میلیارد دلار بوده که ۳۴/ ۱میلیارد دلار از آن را صادرات کالایی بدون نفت‌خام و حدود ۰۵/ ۱میلیارد دلار از آن را واردات تشکیل داده است. همچنین بر طبق گزارشات منتشر شده، طی مدت مذکور در مقایسه با ۹ماهه نخست۱۳۹۹ ارزش صادرات، حدود ۷۴‌درصد افزایش و ارزش واردات، حدود ۳۷‌درصد کاهش یافته است.

و اما سوال اصلی در این آمار این است که در شرایط تحریم ها و مشکلات صادراتی که صادرکنندگان کشور با آن مواجهه هستند، میزان صادرات کالاهای ایرانی به هند شامل چه کالاهایی بوده و به چه میزان است؟

بر اساس گزارشات گمرکات، کالاهای صادراتی ایران به هند در ۹‌ماهه ۱۴۰۰ معادل ۲۴۶‌ردیف تعرفه ۸‌رقمی با مقدار ۱۴/ ۴میلیون تن و ارزش ۰۵/ ۱میلیارد دلار است. این کالاها بدون احتساب اقلام فصل ۲۷ است. تنها ۱۵ قلم کالا با کد تعرفه هشت رقمی، ۷۰‌درصد از ارزش صادرات به هند را دربر می‌گیرد که صادرات متانول و آمونیاک بدون‌آب در صدر آنها قرار دارد. بر اساس این گزارش، صادرات متانول ارزشی معادل ۱۱۶‌میلیون دلار و آمونیاک بدون آب ارزشی معادل ۹۹‌میلیون دلار دارد.  پس از آن محصولات آهنی‌اسفنجی با ارزش ۸۳میلیون دلار، پسته‌ها با پوست‌تازه یا خشک با ارزش ۷۲‌میلیون دلار، تولوئن با ارزش ۵۵‌میلیون دلار و اوره با ارزش ۴۸‌میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.  ورق فولادی نیز هفتمین کالای صادراتی ایران به هند بوده که دارای ارزش ۴۴میلیون دلاری است.

در بخش صادرات غیرنفتی، خرما‌مضافتی تازه یا خشک‌کرده هم ۳۷‌میلیون دلار ارزش دارد و هشتمین کالای صادراتی است. مغز پسته تازه یا خشک با ارزش ۳۴‌میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید فیلم سنگین با ارزش ۳۲‌میلیون دلار، سوسپانسیون پلی با ارزش ۲۵‌میلیون دلار و پلی‌اتیلن گرید فیلم سبک با ارزش ۲۳ میلیون دلار نیز به‌ترتیب عمده‌ترین کالاهای صادراتی به هند محسوب می‌شوند.

اتیلن‌گلیکول با ارزش ۲۲‌میلیون دلار سیزدهمین کالای صادراتی ایران به هند است. همچنین سرب تصفیه‌شده به‌صورت کار نشده نیز ارزشی معادل ۲۲میلیون دلار دارد و در رده چهاردهم قرار گرفته است. سیب تازه نیز پانزدهمین کالای صادراتی ایران به هند در ۹‌ماهه امسال است که ارزشی معادل ۲۱میلیون دلار دارد.

در این گزارش اشاره ای به سایر کالاهای ساخت ایران نشده است و جای آمار محصولات دانش بنیان نیز خالی است.

برچسب‌ها
7 نظرات
  1. سعیدزاده

    لطفا بفرمایید چطوری میتوانیم با دفتر شما در هند تماس بگیریم؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      لطفا در بخش تماس با ما با شرکت تماس بفرمایید تا در این خصوص راهنمایی شوید.
      با تشکر
      هیراد

      پاسخ
  2. مهرداد اقازاده

    سلام
    شرکت شما در زمینه صادرات مواد شیمیایی و پلیمری به هند هم فعالیت دارند؟ شرایط همکاری چیست؟

    پاسخ
  3. زهرا ابراهیم نزاد

    ما یک شرکت بازرگانی هستیم در کرمان. برای انجام تحقیقات بازار و پیدا کردن مشتری در هند برای محصولات میخام انجام بدیم. لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      برای دریافت خدمات تحقیقات بازار لطفا با شرکت جهت دریافت اطلاعات بیشتر در تماس باشید

      پاسخ
  4. Pingback: زارعیان

    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و عرض ادب
      بله. لطفا مبلغ روپیه صادراتی و همچنین نوع و منشا را به دفتر جهت بررسی امکان خرید اعلام بفرمایید. شماره تماس دفتر ۰۲۱۶۶۵۶۱۴۶۶ داخلی ۱۰۱

      پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *