2022/06/13 ۶ نظرات اخبار, تجارت ایران و هند

صادرات به هند یکی از فعالیت های اصلی شرکت تجارت هوشمند هیراد است. هند از کشورهای دوست و شرکای تجاری ایران بوده و صادرات محصولات ایرانی هم در بخش نفتی و هم در بخش غیر نفتی با این کشور همواره در جریان بوده است. امروزه بسیاری از تاجران و بازرگانان قصد صادرات به هند را دارند. کشور هند به دلیل جمعیت بسیار زیاد و وسعت بالای خود یکی از کشورهایی می باشد که به مواد اولیه و کالاهای بسیار زیادی نیاز دارد و از همین رو می تواند مقصد مهمی برای واردات کالاهای ایرانی به هند باشد. بر همین اساس این فرصت خوبی برای تاجران و بازرگانان می باشد که سود خوبی از صادرات کالاهای خود به دست آورند.

صادرات به هند تجارت هوشمند هیراد

برای صادرات به هند باما درتماس باشید.

ارایه راهکارهای عملیاتی در بازاریابی و فروش محصولات در هند با همکاری دفتر و همکاران مستقر ما در هند امکانپذیر است.

و اما سوال اصلی در صادرات به هند این است که چه محصولاتی بیشتر وارد هند می شود و رویکرد مصرفی کشور هند در محصولات ایرانی چیست. 

شما باید برای انجام صادرات به هند بایتسی ابتدا نسبت به بررسی لیست کالاهای صادراتی به هند آشنایی بیشتری داشته باشید. امروزه صادرات محصولاتی نظیر زعفران، میوه جات، مواد غذایی، مشتقات نفتی، مواد پلیمری و برخی از مواد اولیه ساختمانی نظیر سنگ ساختمانی به هند بصورت روتین و مداوم انجام میشود. البته سهم ایران از این بازار نسبت به رقبای محلی نظیر ترکیه بسیار پایین بوده و میزان صادرات محصولات ایرانی ذکر شده می تواند حجم بالاتری داشته باشد. صادرات برخی از اقلام خوراکی و خشکبار نظیر بادام به هند و همچنین صادرات خرما به هند بسیار رایج است و شما می توانید این کالاها را برای صادرات انتخاب کنید. روابط تجاری که بین کشور هند و ایران وجود دارد به دلیل پشتوانه فرهنگی، تجاری و سیاسی که پشت آن می باشد بسیار گسترده است. صادرات ایران و هند در سال ۲۰۱۸ برای مجموع ارزش ۲۰ قلم عمده کالای صادراتی به هند در مجموع ۱۳۵ میلیارد دلار بوده که حدود ۴۲ درصد از صادرات کالاهای ایرانی به هند را به خود اختصاص داده است. البته مواردی نظیر «نفت خام و روغن حاصل از مواد معدنی قیری، خام» بیشترین ارزش واردات هند از ایران در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است. واردات هند از این کالا ۵/ ۱۱۴ میلیارد دلار بوده که سهم حدود ۶/ ۲۲ درصدی از ارزش کل واردات این کشور را تشکیل داده است.

چه کشورهایی شریک تجاری هند محسوب می شوند.

باید در نظر داشت که بزرگ‌ترین شریک تجاری هند در بخش صادرات، ایالات متحده آمریکا است؛ امارات متحده عربی و چین نیز رتبه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین مقاصد صادراتی هند را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش صادرات هند به ۲۰ مقصد عمده صادراتی این کشور در مجموع ۲۲۰ میلیارد دلار بوده که سهم ۶۸ درصدی از کل صادرات هند را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۱۸ بیشترین واردات هند از چین بوده و ایالات متحده آمریکا با ۶/ ۳۲ میلیارد دلار و عربستان سعودی با ۴/ ۲۸ میلیارد دلار پس از چین در جایگاه بعدی بزرگ‌ترین صادرکنندگان به هند قرار گرفتند. عراق پنجمین مبدأ عمده وارداتی هند بود است. واردات هند از ایران در سال ۲۰۱۸، ۸/ ۱۴ میلیارد دلار بوده،

جایگاه ایران در صادرات هند و ارایه محصولات به هند کجاست؟

با توجه به حجم تبادلات ایران با هند و صادرات کل ایران به کشور هند در سال ۲۰۱۸، ایران در میان مبادی عمده وارداتی هند در جایگاه دهم قرار دارد. از نظر آماری سهم ایران از تامین نیاز وارداتی هند ۹/ ۲ درصد کل واردات هند بوده است. براساس آمارهای مرکز تجارت بین‌المللی، از میان ۶/ ۱۷ میلیارد دلار تجارت کالایی هند با ایران، ارزش صادرات کالایی هند به ایران در سال ۲۰۱۸، حدود ۹/ ۲ میلیارد دلار بوده که حدود ۹/ ۰ درصد از ارزش کل صادرات هند را تشکیل می‌دهد. همچنین کل واردات کالایی هند از ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۸/ ۱۴ میلیارد دلار بوده و ۹/ ۲ درصد از واردات هند را به خود اختصاص داده است. تراز تجاری هند با ایران طی ۳ سال گذشته همواره مثبت و دارای مازاد تجاری به نفع ایران بوده است که این موضوع عموما بدلیل میزان بالای واردات نفت و مشتقات نفتی از ایران به هند است. در مقابل این تراز تجاری فرصتی مناسب برای واردات محصولات و فناوری های هندی را به ایران می دهد که بایستی به خوبی از این فرصت نیز استفاده نمود.

شرکت تجارت هوشمند هیراد دارای دفتر و همکاران مستقر در هند است

برای ارتباط با دفتر و آگاهی از خدمات ما به لینک زیر مراجعه بفرمایید

شرکت تجارت هوشمند هیراد بعنوان یکی از دفاتر و پایگاه های اصلی صادرات محصولات دانش بنیان در هند درحال فعالیت است. این شرکت در سال ۱۴۰۰ اقدام به راه اندازی یک دفتر و شوروم در کشور هند با همکاری وزارت صنایع کوچک و متوسط هند و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ایران نموده است. در این فضا علاوه بر بخش های شوروم و نمایشگاهی، نیروهای بازرگانی و بازاریابی نیز در نظر گرفته شده اند تا این افراد بتوانند نسبت به معرفی و بازاریابی محصولات ایرانی گام بردارند.

https://www.iran-travertine.com

برچسب‌ها
6 نظرات
  1. شایان

    ببخشید میزان تعرفه وارداتی محصولات کشاورزی مثل میوه و تره بار به هند چقدر هست؟ یعنی دولت چقدر گمرکی میگیره واسه واردات این محصول به هندوستان؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام
      بستگی به نوع محصولات میتونه متفاوت باشه. کلا دولت هند جز کشورهایی است که برای مواد مصرفی میزان حقوق ورودی و تعرفه بالایی برای واردات محصولات مصرفی و نهایی داره. سیاست دولت هم حمایت از تولید داخل هست بنابرین محصولات مصرفی و نهایی به نسبت مواد خام حقوق ورودی بالاتری دارند. مالیات ارزش افزوده هم به این مبالغ اضافه میشه
      در خصوص میوه هم بسته به نوع میوه از ۳۵ درصد تا ۷۵ درصد متفاوت هست.

      پاسخ
  2. حمید کوشکی

    سلام.مطالب مفید بودند.سپاس
    از بازار هدف سنگ های طبیعی ساختمانی در هند اطلاعاتی نیازدارم.نحوی دسترسی به چه صورتی می باشد؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و درود
      هند سنگ های ساختمانی رو بیشتر بصورت خام (کوپ سنگ) وارد میکنه و بدلیل حقوق ورودی بالا بر روی سنگ بریده، واردات سنگ بریده خیلی بصرفه نیست. بازارهای اصلیش هم بازار سنگ سیلواسا هست منطقه ای نزدیک به بمبغی و مشابه شهرکهای صنعتی سنگ ساختمانی خودمون با تعداد زیادی کارخانه هست. در صورت تمایل برای ورود به بازار سنگ میتونید با همکاران ما تماس بفرمایید از طریق ارتباط با شرکت یا پیام واتس اپ در خدمتتون هستیم.

      پاسخ
  3. علی موسی زاده

    سلام من از شهر بم به شما پیام میدم من در زمینه خرید و فروش خرما مضافتی به صورت عمده فعالیت دارم آیا شما میتوانید یک مشتری و صادر کننده هندی به من معرفی کنید.

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      بله مجموعه آرتا فروت یک مجموعه تخصصی در حوزه میوه و خشکبار هستند و از ایران به هند واردات دارند.. میتونید با این مجموعه تماس بفرمایید:
      https://artafruits.in/

      پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *