2023/04/25 ۳۶ نظرات اخبار, اخبار رویدادها, تجارت ایران و هند

واردات از هندوستان به ایران

تجارت هوشمند هیراد دفتر هند

هندوستان بعنوان یکی از مقاصد اصلی تجارت با ایران در سال های اخیر بوده و باتوجه به سیایت بیطرفانه هند در اکثر مسایل سیاسی مرتبط با ایران، بعنوان یک شریک تجاری پایدار درنظر گرفته می شود.

در سال های اخیر توجه به تجارت به هند مورد توجه تجار و همچنین بازرگانان مختلف بوده است. همچنین بدلیل تمایل دولتهای طرفین به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، رویکرد تسهیگری در بهبود شرایط تجارت و خصوصا باز نمودن مسیرهای انتقال پولی درنظر گرفته شده است.

واردات از هند نیز یکی از مسیرهای مناسب تامین احتیاجات بازار ایران بوده که بصورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط تجار از کشور هند موردنظر قرار گرفته است. وجود مکانیزم های مالی و حقوقی پایدار بین دو کشور و همچنین ثبات اقتصادی بالای هندوستان از جمله جذابیت های اصلی تجارت با هند است.

چه کالاهایی از هند قابل تامین است؟

هند بعنوان یکی از کشورهای اصلی تامیت کننده در حوزه های ذیل محسوب می گردد:

  • مواد غذایی و میوه
  • جواهرآلات
  • محصولات حوزه چرم
  • ادویه جات و طعم دهنده های طبیعی
  • محصولات پتروشیمی و وابسته به صنایع نفت
  • ماشین آلات صنعتی
  • پارچه و محصولات حوزه نساجی

میزان کل صادرات کشور هندوستان در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۱ به میزان ۴۰۳ میلیارد دلار و میزان واردات هند در طی سال ۲۰۲۱ به میزان حدودی ۵۶۳ میلیارد دلار میرسد.

ایران چه کالاهایی را از هند وارد می‌کند؟

برای دانستن در مورد محصولات قابل واردات از هند بایستی ابتدا از توانمندی های تولیدکنندگان هندی مطلع گرددی. با توجه به افزایش مسیرهای تجارت بین المللی با کشور هند، هم اکنون قوانین و استانداردهایی در زمینه تجارت با کشور هندوستان وضع شده است تا بتواند بستر مناسبتری برای ورود و خروج کالا از این کشور فراهم شود. کشور هند به دلیل شرایط ﺁب و هوایی مناسب خود و شرایط جغرافیایی خود از منابع زیادی برخوردار است و طبیعتا کالاهای صادراتی از این کشور متنوع می باشند ولی در اینجا سعی می کنیم برخی از محصولات مطرح صادراتی هند که خصوصا در بازار ایران شناخته شده هستند را بررسی کنیم.

لازم به یادآوری است که اکثر تولیدات کشور هند که منجر به صادرات آن ها می شود در حوزه ی محصولات کشاورزی و معدنی و صنعتی می باشد. که از جمله محصولات کشاورزی هند می توان به گندم و برنج و سایر دانه های روغنی و چای اشاره نمود که در کشور نیز بخوبی شناخته شده بوده و بازار بزرگی در سبد محصولات غذایی ایران دارند. همچنین محصولات صنعتی و مواد معدنی هم شامل مس و سنگ آهن و منگنز و آلومینیوم و فسفات اشاره نمود.

چای مهم ترین محصول صادراتی هند است و همین مسئله سبب شد که در حال حاضر این کشور به عنوان بزرگترین کشور صادرکننده ی چای در جهان معرفی شود. ایران یکی از مهمترین کشورهای واردکننده ی چای از این کشور است اما مشکلی در این تجارت وجود دارد موضوعات کیفی و بحث های مرتبط با نقل و انتقال پول بین دو کشور است. البته لازم به ذکر است که واردات از هند به ایران فقط محدود به این کالا نیست از دیگر کالاهای وارداتی هند می توان به برنج و ادویه و مواد دارویی و سایر مواد غذایی هم اشاره کرد. البته کشور ما هم کالاها و محصولاتی را به هند صادر می کند. با توجه به موقعیت و شرایطی که در بازار هند حکم فرماست این کشور نیازمند شدید محصولات پتروشیمی و سیمان است. که همین مسئله تجارت با هند را برای ایران راحت تر می کند. چرا که کشور ما تولیدکننده ی بزرگ سیمان و محصولات پتروشیمی است که به راحتی می تواند نیاز کشور هند در این زمینه را تامین کند و کالاهای مورد نیاز کشور را از هند وارد کند. از جمله محصولاتی که از کشور ما به هند صادر می شود شامل محصولات پتروشیمی و مواد اولیه و محصولات و کودهای کشاورزی می باشد.

چگونه کالای وارداتی هندی را انتخاب کنیم؟

محصولات قابل واردات از هند

انتخاب محصولات وارداتی و قابل تامین از هند به مسایل مختلفی بستگی دارد. در واقع واردات از هند به ایران بر اساس معیارهای مختلفی چون نیاز بازار، نیازهای جامعه، شرایط بازار، قیمت کالاهای مورد نظر و نیاز بازار داخلی انجام می شود که بر اساس این معیارها لیست کالاهای وارداتی (بر اساس آمار گمرک) از هند شامل چای و محصولات کشاورزی و پارچه و ادویه و برنج و غیره می باشد. از آنجایی که کشور هند از نظر جغرافیایی به کشور ما نزدیک است و همچنین خرید کالاهای هندی برای تجار با قیمتی ارزان تر تمام می شود لذا اغلب تجار تجارت با هند را یک تجارت پرسود می دانند و همین امر سبب افزایش تجارت بین الملل ایران با هند شده است.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد نحوه ی واردات از هند به ایران و همچنین لیست کالاهای وارداتی از هند افزایش دهید می توانید با مجموعه ما در ایران و یا هندوستان ارتباط داشته باشید.

لازم به یادآوری است که مجموعه هیراد در کشور هندوستان دفتر تجاری و بازرگانی مستقر داشته و ضمن انجام پروژه های تامین محصولات، امکان بررسی نیازمندی های شما را برای تامین توسط بهترین تولیدکنندگان هندی دارد.

ملاحظات و چالش های واردات از هند چیست؟

هندوستان کشوریست به بروکراسی اداری و میزان فساد اداری تقریبا قابل ملاحظه و در مقایسه با کشورهای عربی از پیچیدگی تجارت بالاتری برخوردار است. میزان مالیات ارزش افزوده در این کشور بالا بوده و لذا دولت بمنظور کاهش پولشویی و کاهش درآمدهای مالیاتی خود، نسبت به تجارت و انتقالات مالی قوانین سختی درنظر گرفته است.

این موارد منجر به افزایش پیچیدگی هایی در تجارت با هند شده است و لذا می تواند برخی از چالش ها در تجارت با هند را میتوان در موارد ذیل عنوان نمود:

  • سیستم مالیاتی تقریبا شفاف و نظام بانکی مستقل پاسخگو به بانک مرکزی که منجر به رفتار محافظه کارانه بانکهای هندی در مواجهه با تجارت با تجار خارجی می گردد
  • ترس تجار هندی از جریمه های مالیاتی و بانکی ناشی از دور زدن تحریم در تجارت با ایران بالا بوده و اکثر تجار هندی تمایلی به همکاری مستقیم با یک شرکت ایرانی را در حوزه های تحریمی (همه حوزه ها بجز مواد غذایی، دارو و پزشکی) ندارند.
  • سختگیرانه بودن سیستم ترخیص و گمرک هند که از شهرت زیادی در گمرکات جهان برخوردار بوده است و این سخگیری، امکان تغییر مدارک یا دستکاری فرآیندهای بازرگانی در شرایط تحریم را کمی محدود می نماید.
  • نیاز به مطابقت اسناد و مدارک ترخیص با مستندات مالی و بانکی که منجر به جریمه های بانکی و مالیاتی برای تجار در شراط تغییر رویه گمرکی یا دور زدن تحریم می شود باعث شده تجار علاقه ای به اصلاح یا تغییر مدارک بازرگانی نداشته باشند.
  • اجرای سختگیرانه تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی در هند (مشابه تعهد و منشا ارزی در ایران) که منجر به پیچیدگی های بانکی و مالیاتی در تجارت با هند می گردد.

البته تمامی موارد بالا راهکارهای قانونی جهت حل و رفع تعهدات را به همراه دارند ولی بایستی این نکته را در نظر گرفت که هندوستان بر خلاق بسیاری از کشورها نظیر ترکیه و امارات متحده عربی که محل مناسبی برای دورز زدن تحریم و یا انتقال مالی برای تجار ایران هستند، محدودیت های زیادی را ایجاد نموده و لذا برای تجارت با هند اعم از صادرات و یا واردات هر گونه محصولات از کشور هند، بایستی این موارد را رفع نمود و از ابتدا راهکارهای اجرایی را درنظر گرفت.

مجموعه هیراد با دارار بودن دفتر و شخصیت حقوقی در هندوستان و ایران، این مسیر را برای تجار و شرکت های علاقمند به خرید محصولات از هند هموار نموده است. لذا در صورت تمایل به دریافت مشاوره یا کمک در تجارت با ترکیه، می توانید از خدمات مجموعه هیراد برخوردار شوید.

برچسب‌ها
36 نظرات
  1. رضا ایزدخواه

    سلام و ممنون از سایت شما
    آیا امکان واردات تجهیزات پزشکی از کشور هند هم هست؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام
      بله. تجهیزات پزشکی مصرفی و دستگاهی در صورتیکه در ایران کد irc دریافت بفرمایید امکان تحویل و ثبت سفارش و خرید از هند وجود دارد.

      پاسخ
  2. مهدی

    سلام، برای واردات از هند به چه مجوزهایی نیاز هست؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و احترام
      برای واردات از هند بسته به نوع محصول وارداتی مجوزات و فرآیندهای متفاوتی بایستی طی شود. ضمن اینکه مجموعه ما تمامی مراحل و مسیر واردات از جمله گرفتن مجوزات و تاییدیه ها و ثبت سفارش و تخیصی ارز را اجرایی می نماید.

      پاسخ
  3. افتخاری

    لطفا در مورد صادرات به هند هم توضیح بدهید. ما محصولات خرما و شکلات خرما تولید میکنیم. ایا این محصولات هم قابل صادرات به هند هستند؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و ارادت
      در بخش صادرات به هند پست جداگانه کلیات صادرات به هند نیز معرفی شده است. در صورت نیاز به توضیحات تخصصی با شرکت تماس بفرمایید.
      با تشکر

      پاسخ
  4. شاهین رفیعی

    سلام
    هند تولید محصولات تجهیزات آزمایشگاهی و تشخیص طبی هم دارند؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و درود
      بله. در صورتیکه برند خاصی مدنظرتون هست لطفا بفرمایید یا اگر برند خاصی رو مدنظر ندارید، مشخصات فنی ارسال میفرمایید و ما برای شما بررسی و اجرا خواهیم کرد.لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص واردات کالا از هند با ما در تماس باشید.

      پاسخ
  5. مژده اقدم

    سلام
    من در حدود ۱۵ تن هل سبز هندی لازم دارم. شما امکان واردات هل از هند دارید؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و درود
      بله امکان انجامش هست. لطفا جزییات بیشتری از سفارش شما و مشخصات هل درخواستی برای هماهنگی ها با دفتر هند از طریق واتس اپ ما به دفتر ارسال بفرمایید.

      پاسخ
  6. مجتبایی

    سلام
    ما حدود ده تن محصولات الکترونیک در هند خرید کرده ایم ولی امکان ارسال مستقیم به ایران را نمیدهند. آیا امکان کمک در این خصوص رو هم دارین؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و درود
      بله امکان انجامش هست. لطفا جزییات بیشتری از بار و محل آن برای هماهنگی ها با همکاران در هند از طریق واتس اپ ارسال بفرمایید.

      پاسخ
  7. کلانتری

    سلام
    یه سوال بانکی داشتم
    بانک IDBI دیگه با ایران کار نمیکنه برای انجام انتقالات مالی بین ایران و هند. برای واردات از هند از چه بانکی استفاده میکنید؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و درود
      بانک uco هم کار میکنند. البته برای محصولات غیرتحریمی
      برای انتقال مالی ما مسیرهای غیربانکی هم داریم بین ایران و هند اگر بتونیم در خدمت باشیم.

      پاسخ
  8. اسدزاده

    حداقل سفارشاتی که شما برای خرید از هند قبول میکنید چقدر هست؟ ایا محدودیتی دارید؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و عرض ادب
      بسته به نوع کالا و حجم متفاوت هست ولی معمولا حداقل سفارش های ما ۵ هزار دلار هست و زیر این مبالغ سفارشات رو نمیصرفه کار کنیم.

      پاسخ
  9. شاه محمدی

    ممنون از توضیحات و سایت جامع تون

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و عرض ادب
      ارادتمندیم

      پاسخ
  10. صبوری

    ما میخایم پودر پوسته نارگیل از هند بیاریم. شما شرکتی دارید ک بتونه برای ما تامین کنه؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      باید با شرکت تماس بفرمایید و مشخصات بفرمایید از محصولات تا بررسی شود که آیا امکان واردات از هند هست یا خیر.

      پاسخ
  11. شامحمدی

    واردات سنگ های زینتی هم درهندوستان امکانپذیره؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      بله
      هم سنگ های زینتی و با ارزش و هم سنگ های ساختمانی از هند واردات داریم.

      پاسخ
  12. شیخ حسینی

    سلام
    شرکت ما یکسال پیش از یک شرکت هندی برای خرید مواد غذایی فاکتور گرفته و پیش پرداخت داده ولی شرکت هندی دیگ جواب نمیده و پول رو هم پس نمیدن. شما وکیل برای شکایت از شرکت هندی سراغ دارید به ما معرفی کنید؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      لطفا مستندات و مواردی که از این موضوع دارید رو به ایمیل ما ارسال بفرمایید تا همکاران بررسی کنند و بهتون اطلاع بدهند. در برخی از موارد حتی با وکیل هم شما نمیتونید مبالغ از دست رفته رو برگردونید. بنابرین این مووضوع بستگی به مدارک و مستندات شما داره

      پاسخ
  13. سیدمهدی صالحی

    سلام
    ما میخایم برای بازدید از یک خط تولید فولاد آلیاژی در بنگلور بازدید داشته باشیم و اگر بتونیم به توافق برسیم کل خط رو از شرکت هندی بخریم. شما امکان هماهنگی این بازدید و حضور نماینده تون در جلسات مارو داره؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      بله آقای ابراهیمی در این خصوص با شماره تلفن شما تماس میگیرند. همکاران ما در هند میتونند شما رو راهنمایی کنند

      پاسخ
  14. سید محمد ذهنی

    سلام و عرض ادب
    امکان واردات ادویه جات و محصولات گیاهی هم دارید؟ از حداقل چقدر میتونم وارد کنم
    زردچوبه دارچین جوز و…..

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام
      بله امکانش هست
      حداقل سفارشات ۵ هزار دلار رو میتونیم در خدمت شما باشیم. ولی برای این موضوعات بهتر هست که حجم بالایی خرید کنید تا براتون بصرفه در بیاد.
      اطلاعات بیشتر لطفا تماس بفرمایید با دفتر تهران

      پاسخ
  15. مونا بخشی

    سلام
    شما برای انتقال پول از ایران به هند میتونید به ما کمک کنید؟
    با تشکر

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و درود
      بله ما بخشی از انتقالات مالی خودمون و همکاران رو از طریق تهاطر بین مبالغ مشتریان جابجا میکنیم. در خدمت شما هستیم اگر تمایل داشته باشید

      پاسخ
  16. محمدرضا ابراهیمی

    سلام
    برای ترخیص کالاهای حوزه تجهیزات پزشکی میخاستم کمک کنید. ما بارمون رو فرستادیم هند ولی برای ترخیص مشکل داریم.

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و درود جناب ابراهیمی
      بله مورد شما قبلا صحبت کردیم و خداروشکر حل شد. پیامتون رو اینجا دیر مشاهده کردیم.

      پاسخ
  17. ابوذر نادری

    سلام و درود
    بنده میخوام ترمیم کننده زخم دام از هند وارد کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید چه مجوزهایی میخواد و شرایط واردات چطوره. حتما با بنده در تماس باشید لطفا…

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام وقت بخیر
      بله همکاران با شما در تماس هستند جناب نادری. در خدمت هستیم

      پاسخ
  18. Pingback: فهیمپور

    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      بله
      در خصوص واردات و ترخیص و همه موارد ما امکان همکاری داریم. فقط بایستی مشخصات فنی و مقدار سفارش رو برای ما ارسال بفرمایید.

      پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *