2023/12/11 ۴ نظرات اخبار, تجارت, تجارت ایران و هند

واردات ژنراتور از هند

بخش های مختلف ژنراتور کامینز واردات ژنراتور از هند تجارت هوشمند هیراد

کشور هندوستان بعنوان یکی از کشورهای سازنده و توسعه دهنده ژنراتورهای دیزلی درنظر گرفته می شود و واردات ژنراتور از هند بعنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی ژنراتور در جهان جایگاه ویژه ای در تامین تجهیزات و ماشین آلات این بخش دارد. همانگونه که میدانید، هند به عنوان یک کشور در حال توسعه و با جمعیت بالای ۱٫۳ میلیارد نفری، به سرعت درحال توسعه زیرساخت های صنعتی و تولیدی خود در عرصه های مختلف است. از طرفی سوخت و تولید برق یکی از چالش های کشور هندوستان بوده و برق صنعتی و خانگی در همه بخش های هندوستان در دسترس نیست. لذا و با توجه به نیاز روزافزون به انرژی الکتریکی در بخش های مختلف و کمبودهای عرضه برق در مناطق مختلف، تقاضا برای استفاده از ژنراتورهای تولید برق در هند بسیار زیاد است. از همین رو و با توجه به توسعه این صنعت در هند، تولید و ساخت ژنراتورهای دیزلی و گازی به میزان زیادی در هندوستان توسعه یافته است و شرکت های مطرح اروپایی و آمریکایی نیز در این توسعه مشارکت نموده اند. از همین رو واردات ژنراتور از هند بخصوص واردات ژنراتورهای دیزلی از هندوستان بعنوان یکی از راهکارهای اصلی در تامین تجهیزات تولید برق و ژنراتور در ایران مطرح است که این مهم در دستور کار شرکت هیراد بعنوان یک شرکت بازرگانی تخصصی در هندوستان قرار گرفته است.

روال واردات ژنراتور از هندوستان:

برای بررسی روال واردات ژنراتور از هندوستان، بایستی ابتدا موارد ذیل را بصورت تخصصی برای هر سفارش واردات ژنراتور از هند بررسی نمود. لازم است این موارد بایستی بدقت و با صرف زمان و تحلیل درستی مورد بررسی قرار گیرد تا قبل از ارسال درخواست به شرکت های مطرح تولیدکننده ژنراتور در هند بتوان درک درستی از نیازها و ویژگی های فنی و بازرگانی فرآیند واردات ژنراتور از هند داشته باشیم.

  • مشخصات فنی و دقیق ژنراتوهای موردنظر برای واردات از هند

در این بخش بایستی مشخصات کامل فنی اعم از توان ظاهری دستگاه یا میزان کیلوولت‌آمپر ژنراتور KVA یا کاوا و مشخص بودن آن برای نهایی کردن سفارش مهم است. میزان توان ظاهری یا کاوا ژنراتور را میتوان از کاربرد موردنظر برای ژنراتور وارداتی نصب شده دریافت نمود. لذا اگر بنا است این ژنراتور برای مغازه ها یا منازل و تامین برق در محدوده های مصرف خانگی را تامین نماید، میزان توان ظاهری در حدود ۱ تا ۳۰ کاوا کفایت میکند ولی درصورتیکه این ژنراتور قرار است تامین کننده یک فروشگاه یا کارخانه یا پایلوت پلن بزرگ را تامین برق نماید، میزان توان ظاهری ژنراتور باید در حدود ۲۰۰۰ کاوا یا بالاتر باشد که این میزان توسط تیم فنی و مهندسی کارخانه تعیین می گردد.

همچنین نوع مصرف و استفاده از ژنراتور موردنظر جهت واردات از هند نیز بایستی مشخص شده باشد. بطور کلی دو نوع اصلی ژنراتور در صنایع قابل استفاده و بهره برداری است: ژنراتورهای ذخیره یا Standby که در ژنراتور بعنوان پشتیبان و بکاپ برق شبکه در موارد ضروری یا قطعی برق استفاده می شود یا ژنراتورهای دائم یا Prim که ژنراتور بعنوان تامین کننده اصلی برق و بدون اتکا به برق شبکه و بصورت دائم عمل می کند.

همچنین سایر ویژگی ها و امکانات مرتبط با کوپله کردن ژنراتور اعم از شاسی، مولد گرما، کاور عایق صدا، پنل های کنترل ژنراتور و استارت هم بایستی توسط خریدار یا مشتری قبل از سفارش نهایی و به جمعبندی رسیده باشد.

  • مرحله دوم در روال واردات ژنراتور از هند تعامل با شرکت های تولیدی و سازنده یا مونتاژ کار ژنراتور در هندوستان می باشد. در حال حاضر تولیدکنندگان محدودی در هند درحال تولید و مونتاژ و کوپله کردن ژنراتور با موتورهای ساخت سایر کشورها هستند. مجموعه تجارت هوشمند هیراد با توجه به سابقه و فعالیت خود در این حوزه، آشنایی کامل در حوزه مشخصات فنی و توانمندی های تولیدکنندگان در هند بوده و لذا امکان تامین و خرید ژنراتورهای دیزلی از هند را بصورت تخصصی داراست.
  • مرحله سوم اجرای فرآیندهای ثبت سفارش، دریافت ارز، حمل و ترخیص آن در ایران است که تمامی این مراحل توسط مجموعه تجارت هوشمند هیراد امکان اجرایی دارد.

برای دریافت استعلام ها و شرایط قیمت خرید و همچنین مشاوره در خصوص خرید و واردات ژنراتور از هند با ما در تماس باشید.

قیمت و شرایط واردات ژنراتور از هند

برای درک بهتر قیمت و شرایط واردات ژنراتورها، بایستی به موارد مختلفی دقت شود و این موارد قبل از مقایسه قیمت های مورد توجه قرار گیرد. ما در اینجا به برخی از پارامترهای مهم در تعیین قیمت ژنراتور وارداتی از هند و یا سایر کشورها اشاره می کنیم:

  • مشخصات فنی و توان تولید ظاهری نهایی یکی از موارد مهم در تعیین قیمت است و قیمت ژنراتورهای دیزلی بر مبنای این مشخصات میتواند بسیار تغییر یابد. لذا درنظر گرفتن توان ظاهری دقیق و یا حداقل و حداکثر توان لازم برای خرید ژنراتور بایستی با محاسبات و بررسی های تیم فنی صورت پذیرد تا از پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری شود.
  • نوع ژنراتورها اعم از ژنراتورهای Prim یا ژنراتورهای Standby نیز میتواند تاثیر بسیاری در تغییرات قیمت داشته باشد. لذا ممکن است شما از یک تامین کننده یا واردکننده ژنراتور از هند یک قیمت بالا یا پایینتری را دریافت نمایید، لذا قبل از مقایسه، بایستی به این نکات دقت بفرمایید تا مطمئن شوید که نوع ژنراتورهای استعلام شده یکسان و همان مدل موردنظر شما باشد.
  • بخش ها و ابزارها یا در اصطلاح فنی Features ژنراتورهای سفارش داده شده نیز میتواند بر قیمت نهایی و قیمت استعلام شده از تامین کننده تاثیر بسزایی داشته باشد. لذا درنظر داشته باشید که گاها برای کاهش هزینه ها یا واردات ژنراتور از هند با حداقل قیمت، می توانید برخی از بخش ها یا قطعات ژنراتور را حذف یا از داخل تامین کنید.
  • خدمات پس از فروش و نگهداری و راه اندازی و نصب ژنراتورها نیز میتواند منجر به کاهش یا افزایش قیمت نهایی ژنراتور وارداتی از هند داشته باشد. لذا بایستی این موارد را نیز در نهایی کردن و چانه زنی با تامین کننده درنظر داشته باشید.
  • شرایط تحویل اعم از شرایط تحویل درب کارخانه، تحویل در بندر مبدا یا تحویل در بندر مقصد و سایر ترم‌های بازرگانی بر اساس اینکوترمز نیز می تواند تاثیر زیادی در کاهش و یا افزایش قیمت نهایی ژنراتور وارداتی از هند داشته باشد.

در مورد دیزل ژنراتور بیشتر بدانیم!

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که از دو قسمت اصلی یعنی موتور دیزلی و آلترناتور (ژنراتور) تشکیل شده است و از طریق آن می توان با سوخت های فسیلی نظیر دیزل یا گازوئیل در مقیاس های متفاوت برق تولید کرد. این دسته از ژنراتورها خصوصا با توجه به شرایط خاموشی و کمبود برق در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکت های تولیدی و یا کارخانجات نیز به استفاده از ژنراتورهای دیزلی جهت تامین برق خود روی آورده اند.

بخش های مختلف یک ژنراتور دیزلی که باید برای انتخاب و خرید یا واردات ژنراتور از هند مد نظر قرار گیرد شامل موارد ذیل است:

  • موتور دیزل

موتور دیزل در واقع قلب تپنده و تولید کننده نیروی محرکه است. موتور دیزلی، موتوری است که بصورت احتراق داخلی یا Internal Combustion کار می کند، یعنی با فشرده سازی هوا از طرق سوختن گازوئیل در سیلندرها احتراق انجام می شود و موتور همانند بسیاری از موتورهای خودروهای دیزلی شروع به کار می کند. همانطور که از نامش پیداست سوخت اصلی موتور دیزلی، گازوئیل که یک سوخت فسیلی می باشد و نوع احتراق و کارکرد موتورهای دیزلی و با بنزینی و گازی تفاوت دارند. تمامی موتورهای دیزلی دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار می کند آن شفت شروع به چرخیدن می کند و اگر آن را به یک آلترناتور (یا در اصطلاح آمیانه دینام) وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم که امکان تولید برق و یا الکتریسییته را دارد.

  • آلترناتور

آلترناتور یا Alternator یکی از بخش های اصلی یک ژنراتور دیزلی است و به زبان ساده وسیله ای است که انرژی مکانیکی چرخشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که این کار توسط دو قسمت اصلی آلترناتور یعنی سیم پیچی ثابت و سیم پیچی چرخشی انجام می شود. نحوه کار آلترناتورها در عکس زیر مشخص است اما همانطور که در بالا ذکر کردیم آلترناتورها به شفت موتور وصل می شوند و این اتصال باعث چرخش سیم پیچ چرخشی می شود. از چرخیدن این سیم پیچ چرخشی در درون سیم پیچ ثابت نیروی الکترومغناطیس تولید می شود که در خروجی می توان نیروی الکتریکی یا همان برق را دریافت کرد.

ژنراتور کامینز واردات ژنراتور از هند تجارت هوشمند هیراد

سایر کشورهای تولیدکننده ژنراتورهای دیزلی به شرح ذیل است:

دیزل ژنراتور ولوو سوئد

دیزل ژنراتور کامینز انگلیس

دیزل ژنراتور پرکینز انگلیس

دیزل ژنراتور دوسان کره جنوبی

دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز (تحت لایسنس انگلیس)

بادوئن فرانسه (ساخت کشور چین)

تولید و ساخت ژنراتور در هند

همچنین هندوستان علاوه بر تولید ژنراتورهای تولیدی کشور هندوستان، در بخش کوپله کردن و توسعه کاربری و عملکرد این ژنراتورها نیز بسیار توانمند بوده و می توان هند را بعنوان یک قطب صنعتی در حوزه توسعه ژنراتورهای دیزلی درنظر گرفت. از همین رو، واردات ژنراتور از هند می تواند برای بسیاری از صنایع ما در ایران راهگشا باشد و این مهم در مجموعه شرکت تجارت هوشمند هیراد بعنوان یک راهکار درنظر گفته شده است.

برچسب‌ها
4 نظرات
  1. Reza

    سلام
    این ژنراتورهای کامینز هندی با ژنراتورهای کامینز آمریکایی تفاوت دارند؟ یاهمون برند هستند؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      سلام و وقت بخیر
      در واقع موتورهای کامینز آمریکایی توسط شرکت های تولیدکننده ژنراتور هندی مونتاژ شده اند. بنابرین یکسان هستن

      پاسخ
  2. شایان

    سلام
    امکان خرید مستقیم از شرکت هندی هم هست؟ ما میخایم ژنراتورهای ۱۵۰۰ کاوا از هند واردات کنیم. لطفاراهنمایی میکنید؟

    پاسخ
    1. Vahid Haji Ebrahimi

      با سلام و وقت بخیر
      بله . امکان تامین و واردات ژنراتور هست. لطفا با دفتر جهت هماهنگی و بررسی سفارش تماس بفرمایید. شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۶۱۴۶۶ داخلی ۱۰۱

      پاسخ

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *