2023/07/02 بدون نظر اخبار, اخبار رویدادها, تجارت ایران و چین, تجارت ایران و هند

مزایا و معایب واردات کالا از چین

واردات کالا از چین ایران و چین شرکت تجارت هوشمند هیراد

چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران محسوب میگردد و واردات کالا از چین از اهمیت بالایی برخوردار است. مزایای فراوان واردات کالا از چین، آن را به یکی از منابع اصلی و مهم تامین کالا برای خریداران از سراسر جهان تبدیل کرده است. کالاهای چینی نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورهای جهان از کشورهای فقیر آمریکایی تا کشورهای ثروتمند جهان نظیر آمریکا و آلمان نیز به میزان زیادی یافت می شود. امروز بسیاری از شرکت ها و صنایع برای تامین نیازهای خود و یا جهت فروش در بازار، محصولات و کالاهای چینی را وارد می کنند. در کشور ما نیز بخشی اعظمی از محصولات مصرفی و حتی کالاهای سرمایه ای از کشور چین تامین شده و با توجه به محدودیت بازار برای سایر کشورها، محصولات چینی در ایران جولان میدهد. از همین رو، واردات کالا از چین یک راه عالی برای بردن کسب و کار شما به سطح بعدی، پایین نگه داشتن قیمت ها و دریافت محصولات متنوع برای ارائه به مشتریان است.

سوال: مزایا و معایب خرید و واردات کالا از چین چیست؟

مجموعه تجارت هوشمند هیراد به عنوان یک مجموعه متخصص در امور بازرگانی شامل واردات و صادرات از چین، قصد داریم تمامی مزایا و معایب احتمالی واردات از چین را به شما بگوییم تا فرآیند واردات از چین آسان و سودآور باشد و بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین تصمیم را بگیرید.

ایران و چین شرکت تجارت هوشمند هیراد واردات کالا از چین 2

واردات از چین چگونه به کاهش هزینه ها کمک می کند؟

با افزایش بهای تمام شده کالا، اکنون بیش از هر زمان دیگری، واردات از چین به یک راه حل جذاب برای بسیاری از شرکت‌هایی تبدیل شده است که به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. البته باید درنظر داشته باشید که کاهش بهای کالا به هر قیمتی نیز نمیتواند راهکار مناسبی در توسعه کسب و کار شما باشد و حفظ کیفیت با کمترین هزینه راهکار مناسبتری برای توسعه اقتصادی کسب و کار است. لذا  چنانچه قصد واردات کالا از چین را دارید، باید چند نکته را در نظر بگیرید:

اولا: اطمینان از دریافت بهترین قیمت ممکن از بهترین تامین کننده: شرکت تجارت هوشمند هیراد می تواند به شما در انتخاب تامین کننده کالا و همچنین کالای مناسب برای تجارت شما و نیز اعتبارسنجی تامین کننده از جهات مختلف کمک کند.

 

دوما: فرآیندهای خرید و واردات از چین باتوجه به پیچیدگی های فنی بازرگانی، انتقالات مالی و حتی ارتباط گیری با تامین کنندگان میتواند سخت و گاها منجر به اشتباهاتی گردد. لذا بهتر است این کار را حتما از طریق یک شرکت متخصص در این حوزه نظیر شرکت تجارت هوشمند هیراد انجام دهید.

 

درنظر داشته باشید که بطور عمومی قیمت کالاها و خدمات چینی بسیار کمتر از سایر بازارها است. این به این دلیل است که هزینه تولید محصولات و کالاها در چین به نسبت سایر کشورها کمتر است و چین کشوری است با تعداد زیادی شرکت‌های تخصصی در هر حوزه، که محصولات متنوعی را با سطح کیفیت و تکنولوژی بالا ارائه می دهند. و این قابلیت به آنها این امکان را می دهد که محصولات را با قیمت پایین تر نسبت به سایر بازارها ارائه دهند و با وجود بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل، همچنان هم واردات کالا از چین به نسبت تولید در داخل یا واردات از سایر کشورها بصرفه تر است.

مزایای واردات کالا از چین چیست؟

با توجه به توانمندی و تنوع کالاهای چینی، واردات از چین مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • اولین و شاید یکی از مهمترین مزایای واردات کالا از چین، امکان خرید کالاها با قیمت بسیار پایینتر از سایر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان همان کالا با سطح کیفی مشابه است.
  • کارکردن با تجار و تامین کنندگان چینی بسیار سریع بوده و میتواند منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان تجارت شود. معمولا شرکت‌های چینی تیم حرفه‌ای در فروش و پیگیری ارسال محموله‌ها داشته و لذا با سرعت نسبت به اجرای امور و الزامات واردات اقدام می کنند.
  • تولیدات در چین بسیار متنوع و نوآورانه بوده و تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی دسترسی شما به طیف عظیمی از محصولات در حوزه کاری شما را فراهم می کنند.
  • نوسانات قیمت و شرایط فروش و تحویل و عرضه توسط تجار و تولیدکنندگان بسیار کم بوده و معمولا قیمتها و شرایط در طول مدت همکاری ثبات بالایی دارد.
  • امکان دریافت تخفیفات در سفارشات حجیم وجود داشته و لذا تولیدکنندگان در ازای خرید بیشتر تخفیفات بسیار بالایی را با توجه سرشکن شدن هزینه‌های ثابت تولید به خریداران می دهند. لذا می توانید در صورت افزایش تیراژ سفارش خود، چانه زنی مناسبی برای دریافت امتیازات یا تخفیفات در قیمت فروش کالاهای چینی داشته باشید.
  • کیفیت محصولات چینی متناسب با نیاز شما برای خرید و مشخصات محصولات موردنظرتان می‌تواند متغیر و قابل تنظیم باشد. این به خریدار این قدرت را میدهد تا نسبت به کنترل کیفیت موردنظر متناسب با تقاضای بازار خود اقدام کند.

واردات کالا از چین، ایران و چین شرکت تجارت هوشمند هیراد

معایب واردات کالا از چین چیست؟

در حالیکه بسیاری از صنایع و تجار کالاهای موردنظر خود را با موفقیت و بازدهی بالا از چین تهیه می کنند، اما باید گفت که واردات کالا از چین بدون چالش نیست. در مواردی، این چالش‌ها منجر به خسارت یا مشکلاتی در فرآیندهای خرید از چین می‌شود و لذا باید به دقت این موارد را ارزیابی و مورد مطالعه قرار داد. از جمله معایب و چالش‌های واردات از چین می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پیدا کردن یک سازنده دشوار است! با وجود تعدد پیشنهادها و تسهیل دسترسی به عرضه کنندگان کالاهای چینی در چین از طریق پلتفرم های آنلاین سورسینگ در چین (نظیر علی بابا و ساخت چین)، اما همچنان دسترسی به تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان دست اول بسیار سخت و گاها بدون حضور در چین ناممکن است.
  • تجار و تولیدکنندگان چینی فقط بری سفارش‌های با حجم و ارزش بالا تمرکز می کنند. لذا اگر بدنبال واردات کالا از چین در حداقل حجم هستید، این موضوع میتواند کار را دشوار کند.
  • با وجود تعدد در شرکتهای حمل و نقل از چین به سرتاسر جهان، ولی همچنان حمل و نقل کالا از چین، بدلیل فاصله آن تا بازارهای جهانی و بطور مشخص بازار ایران همچنان پرهزینه و زمانبر است. برای حمل کالاها بصورت دریایی باید به حداقل ۴۰ روز از زمان بارگیری و تا تحویل در بندرعباس فکر کنید و این مورد را در محاسبات خود درنظر بگیرید.
  • مشکل تجارت و بازرگانی در چین، مانند بسیاری از کشورها مانع زبان و امکان برقراری ارتباط است. اکثر چینی ها و خصوصا اکثریت صاحبان کارخانه های چینی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و حتی اگر مترجمی به شما کمک کند، باز هم احتمال سوء تفاهم وجود دارد.
  • اعتبار پایین لیبل یا برند “تولید چین” بعنوان یکی از موانع بر سر راه تجار در فروش و بازاریابی محصولات بوده و این میتواند منجر به چالش هایی برای واردکنندگان کالا از چین باشد.

البته تمامی این چالش ها با توجه به فعالیت و تجربه ما در مجموعه شرکت تجارت هوشمند هیراد برای مشتریان عزیز قابل حل بوده و این مجموعه با عقد قراردادهای بازرگانی با مشتریان عزیزی که قصد واردات کالا از چین را دارند و ارایه ضمانت‌نامه یا چک ضمانت، کلیه فرآیندهای واردات از چین را برای مشتریان اجرایی می نماید.

لذا جهت دریافت مشاوره و یا ارایه پیشنهاد و شرایط همکاری در واردات کالا از چین با ما تماس بفرمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *